Παρασκευή, 27 Μαΐου 2016

«Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων;»




Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων;
—  Ιλιάδα Δ’ 360
μτφρ: Κυριολεκτικά: Τι λόγος ξέφυγε από την οδοντοστοιχία σου;;
 Μεταφορικά: Τι μαλακία είπες τώρα;
(ο Δίας αντιδρώντας στην κατηγορία της Αθηνάς ότι εγκατέλειψε τον Οδυσσέα)
Πηγή: http://www.gnomikologikon.gr/


Μερικές εισαγωγικές σκέψεις του "ποιητή": Τα "πολιτικά μεγαθήρια" της Χώρας μας συνεργάζονται για το "καλό μας" με αγαστό τρόπο και δεν το κρύβουν... Γιατί να το κρύψουν άλλωστε;;;;
 Μεταφορικά θα λέγαμε ευθαρσώς ότι κάνουν "αλλαξοκωλιές" εντελώς ανερυθρίαστα, παίζουν δηλαδή πασίτσες αναμεταξύ τους για να περνάει η ώρα... Έτσι παρακολουθούμε άναυδοι ένα παιχνίδι τόσο στημένο που θα το ζήλευε ακόμα και ο Ολυμπιακός του Λοβέρδου... Εκεί μας κατάντησαν τα προσκυνημένα...
"Απολαύστε" μεταρρυθμίσεις βγαλμένες απ' ευθείας απ' την εποχή των σπηλαίων και στη συνέχεια κλάψτε από συγκίνηση με το "εκπαιδευτικό όραμα" του κ. Κούλη...



Μέρος πρώτο: Το «πόρισμα Γαβρόγλου» και ο σουρεαλισμός στη Βουλή

 "Στην προγραμματισμένη για χθες συνεδρίαση της Βουλής, που έγινε στο πλαίσιο του Εθνικού Διαλόγου για την Παιδεία (έκθεση-100σέλιδο πόρισμα), η Ν.Δ. δεν προσήλθε. Ο πρόεδρος της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, Κώστας Γαβρόγλου, προσπαθώντας να εξηγήσει την απουσία των βουλευτών της Ν.Δ. από τη συνεδρίαση, δήλωσε τα εξής: «Η Ν.Δ. ή δεν έχει προτάσεις, κάτι που δεν συμβαίνει όμως, ή στην πρόταση των 100 σελίδων έχουν δει πολλές προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και δεν αντέχουν αυτή την πραγματικότητα».
 Αβίαστα θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς με τον κ. Γαβρόγλου στο πρώτο σκέλος της διαπίστωσής του, ότι δηλαδή η απουσία της Ν.Δ. δεν σχετίζεται με την απουσία προτάσεων από το κόμμα της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Εξάλλου από την υλοποίηση των προτάσεών της την περίοδο που ήταν κυβέρνηση και υπουργός Παιδείας ήταν ο Κ. Αρβανιτόπουλος, εκπαιδευτικοί και μαθητές αναπνέουν ακόμη τα αποκαΐδια.
Διαπιστώσεις
 Υποχρηματοδότηση, διαθεσιμότητες, αύξηση ωραρίου εκπαιδευτικών, αξιολόγηση-τρομοκρατία, αύξηση των μαθητών στα τμήματα, κινητικότητα εκπαιδευτικών, κατάργηση ολόκληρων τομέων στην Επαγγελματική Εκπαίδευση, χιλιάδες κενά στα σχολεία, μηδενικοί μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών, περικοπές από το Νηπιαγωγείο μέχρι το Πανεπιστήμιο, μεθοδικά χτυπήματα στον δημόσιο και δωρεάν χαρακτήρα της εκπαίδευσης σε όλα τα μήκη και τα πλάτη της και άλλα πολλά. Άρα προτάσεις είχε και έχει η Ν.Δ. και τις έχει διατυπώσει χωρίς «καλολογικά στοιχεία» και ο εκπρόσωπός της, ο κ. Φορτσάκης.
 Παράλληλα, το ίδιο αβίαστα θα μπορούσε να συμφωνήσει κανείς στο δεύτερο σκέλος της διαπίστωσης του κ. Γαβρόγλου, δηλαδή στην αναφορά του πως στο πόρισμα των 100 σελίδων υπάρχουν πολλές προτάσεις της αξιωματικής αντιπολίτευσης και δεν αντέχουν αυτή την πραγματικότητα. Αυτό πιστεύει και η εκπαιδευτική κοινότητα για την «πρόταση των 100 σελίδων» του κ. Γαβρόγλου.
 Ότι είναι συνέχεια και επέκταση των «προτάσεων», της πολιτικής δηλαδή της Ν.Δ. και του ΠΑΣΟΚ στην εκπαίδευση. Και δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, καθώς τόσο οι «προτάσεις» της Ν.Δ. όσο και το «πόρισμα Γαβρόγλου» πηγάζουν από το ίδιο ακριβώς σημείο: από τα μνημόνια και τις κατευθύνσεις του ΟΟΣΑ. Βεβαίως για λόγους που έχουν να κάνουν με τις διαφορετικές ρητορικές, η εκφορά του λόγου δεν είναι πάντα η ίδια.... " Ολόκληρο το άρθρο Ε Δ Ω 




Μέρος δεύτερο: Οι πελάτες του Κυριάκου

 "Πελάτες ή μαθητές; Ο κ. Μητσοτάκης από το βήμα του 10ου συνεδρίου του κόμματός του ήταν σαφής για το πώς εννοεί τη δική του μεταρρύθμιση στον χώρο της Παιδείας:
«Μια Παιδεία βασισμένη στον υγιή ανταγωνισμό μεταξύ πολλαπλών επιλογών με γνώμονα πάντα την ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών, σκεπτόμενοι πρώτα από όλα τους μαθητές, τους πραγματικούς πελάτες της Παιδείας».
 Θα μπορούσε να πει κανείς το αρχαιοελληνικό: «ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων;», κύριε πρόεδρε της Ν.Δ.; (Ιλιάδα Δ’ 360. μτφρ: τι λόγος ξέφυγε από την οδοντοστοιχία σου;).
 Πώς το είπε ο κ. Μητσοτάκης; Τι είναι οι μαθητές; Πελάτες, λέει. Οι μαθητές είναι οι πελάτες των σχολείων.
 Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστική φράση δυσφήμησης της εκπαίδευσης, όταν ο μαθητής μετατρέπεται σε καταναλωτή, σε πελάτη και όταν η μόρφωση υποβαθμίζεται σε αγοραία διαδικασία και εμπόρευμα.
 Και αυτό δεν ειπώθηκε από τον κ. Μητσοτάκη εν τη ρύμη του λόγου του· σε συνέντευξη Τύπου ειπώθηκε, με το βάρος της εισηγητικής ομιλίας του  στο 10ο συνέδριο της Ν.Δ.
 Κάνουμε αυτή την επισήμανση γιατί αν γνωρίζει κανείς, στοιχειωδώς, τις απόψεις της Ν.Δ. και του προέδρου της για την εκπαίδευση, καταλαβαίνει αμέσως ότι όσα είπε ο τελευταίος «για τους μαθητές-πελάτες» κάθε άλλο παρά «ανορθογραφία» αποτελούν στο όραμά του για την Παιδεία."... Ολόκληρο το "αριστούργημα του κ. Κούλη" ... Ε Δ Ω 



Μέρος τρίτο: 1. Ποίον σε έπος φύγεν έρκος οδόντων; (Μεταφορικά) 
                       2. Καληνύχτα Ελλάδα (Κυριολεκτικά) ....